Slik valgte Midjourney å designe Apples nye antatte AR-briller.

Er Apples nye produkt på vei?

Publisert Sist oppdatert

Helt siden Apple lanserte det mest vellykkede forbrukerproduktet i historien, iPhone, har de vært på jakt etter noe som har like stort potensiale. iPad og klokke har ikke helt levd opp til skalaen Apple har på iPhone. Men hva med AR-briller?

AR står for Augmented Reality og lar brukere ha et slags digitalt lag på verden, med uante muligheter. Microsoft var lenge i førersetet med sin Hololens, mens da det tidligere i år ble kjent at det amerikanske militæret ikke var fornøyd med produktet, døde mye av momentumet for hele sektoren.

Her er forøvrig en demo av Hololens, hvis du fortsatt er litt uklar hva AR er:

Det har vært spekulert om at Apple drev med utvikling av briller som blander VR med den virkelige verden i flere år nå. AR-hypen har dabbet noe av, da mange andre selskaper ikke har greid å knekke koden, mens virtual reality ikke har vært noen stor suksess for noen egentlig.

Men hos Apple har tilsynelatende ikke noe stoppet opp. Nettstedet Macrumors skriver onsdag at Apple kommer til å bruke Foxconn som en av leverandørene på neste versjon av headsetet. Dette er en rimelig klar indikasjon på at første generasjon kan være nært forestående.

Her er en komplett oversikt over Apple glasses fra Macrumors.

Markedskjennere antar Apples nye headset blir vist frem på WWDC-konferansen i sommer, men det er umulig å spå når det evt. blir lansert, eller om det i det hele tatt ender opp som et ferdig produkt.

AR-hypen var ikke helt død likevel...

Powered by Labrador CMS